Limbe en Malaria - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu Limbe en Malaria - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu

Limbe en Malaria

Door: liciadam

Blijf op de hoogte en volg Licia

20 Mei 2012 | Kameroen, Buéa

Bam jongens, Malaria has entered..
Ik heb malaria. Ben er nu wel weer een beetje bovenop, maar je wordt er wel goed ziek van.
Balenbalen dus.

Maar, het heeft me niet tegengehouden om vrijdag en zaterdag lekker naar Limbe te gaan om te genieten van de zee, het zwarte strand, een supermooie zonsondergang, een biefstukje(soortvan) met een pepersauw(wederom soortvan).
Op zaterdagmiddag met Dorien een motortje gehuurd en de bestuurder opgedragen om door Limbe te cruisen, waarna hij ons alle mooie spots heeft laten zien. Relaxed!

Vandaag Jaap opgehaald in Douala samen met Mieke. Was wel even leuk om weer echt in een stad te zijn. Tosti met ketchup op, ideaal tegen heimwee(begin iedereen nu toch wel te missen hoor!).
Gelukkig is ook Jaap erg aardig, dus zit de komende maand niet alleen (:

Hebben besloten om zondag naar Limbe te wandelen( 4 uur door de theeplantages, supergaaf!). En zaterdag een kookworkshop, dus bij terugkomst ga ik Kameroenees koken voor jullie!!

Maar mijn internet is wederom beperkt dus ik ga er weer mee stoppen.

Dikke kus,
Licia

  • 20 Mei 2012 - 15:29

    Falco Van Der Harst:

    Het klinkt weer tof!!
    We zouden nog een keer gaan koken dus kan je dat koken :P

  • 20 Mei 2012 - 17:16

    Mam:

    Kan niet wachten tot je thuis bent en we van jouw Kameroenese kookkunsten kunnen genieten!
    Fijn dat Jaap er inmiddels is, en je dus ook weer Nederlands gezelschap hebt. Lijkt me fijn om samen even na te kunnen praten ´s avonds na het werken! En natuurlijk om in het weekend samen leuke dingen te kunnen ondernemen....
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Mam

  • 20 Mei 2012 - 18:00

    Jack Vermonden:

    Jeetje Licia, je hebt dus ook kennis mogen maken met Malaria. Hel erg vervelend,ik kan me dan ook voorstellen dat je dan de goedezorgen van je ouders mist. Maar gelukkig gaat het alwat beter zo te lezen, want je hebt in ieder geval kunnen genieten van Limbe. Ook is het fijn dat je weer een Nederlandse vriend hebt waatmee je lekker Nederlands kunt kletsen. Nou Licia, hou je taai en probeer lekker te genieten van de omgeving en de cultuur, en veel plezier met je vrijwilligsterswerk.
    Het thuisfront denkt aan je!

    Groetjes
    Jack Vermonden

  • 20 Mei 2012 - 18:24

    Carla Roks:

    Nou Licia gelukkig dat je weer wat bent opgeknapt en hopelijk gaat het steeds weer beter! En dat je naar Limbe bent geweest echt knap van jou allemaal wat je doet! En fijn dat de nederlandse Jaap er is! Heel veel succes met alles wat je nog gaat doen!
    En pas goed op jezelf he! Veel groetjes Carla

  • 21 Mei 2012 - 10:02

    Pauline:

    Lieve Licia,

    Dat was wel even schrikken toen ik net las dat je malaria hebt gehad. Gelukkig voel je je al weer beter en heb je evengoed wederom kunnen genieten van alle mooie dingen.
    Je snapt natuurlijk wel dat ook ik erg uitkijk naar jouw kookkunsten.
    Volgende week woensdag vertrekken wij naar ons vakantie- eiland. Maar ook van daar zal ik proberen je reisverslagen te volgen.
    Zorg goed voor jezelf
    Liefs Pauline

  • 21 Mei 2012 - 16:27

    Licia Dam:

    haha, lieve mensen, wat leuk al die reacties weer. En ik ga voor iedereen koken, no worries! X

  • 22 Mei 2012 - 06:30

    Willy:

    Ik ben zo blij dat je je weer wat beter voelt lieverd!! Dat was even schrikken toen ik het hoorde. En je blijft ondanks alles, toch maar hele toffe dingen doen!!! Petje af dametje <3. Nog heel veel plezier en op zijn tijd rusten !! Liefs, Willy

  • 29 Mei 2012 - 12:45

    Denise:

    Sis! klinkt allemaal geweldig!
    Jaloers dat ik ben joh! Geniet je ook voor mij?
    Lieeefs XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Licia

Hoi! Vanaf 21 april verblijf ik twee maanden in Kameroen om daar voor Livebuild vrijwilligerswerk te doen. Mijn doel is om om mee te helpen om de wereld weer een klein beetje beter te maken, en te helpen waar dat kan, zoals in Kameroen.

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 13944

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 16 Juni 2012

Little Africa

Landen bezocht: