Can you ask her if she wants to marry me? - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu Can you ask her if she wants to marry me? - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu

Can you ask her if she wants to marry me?

Door: liciadam

Blijf op de hoogte en volg Licia

06 Juni 2012 | Kameroen, Buéa

Hallo iedereen!!
Long time no write!Komt omdat ik vijf dagen geleden tot de ontdekking kwam dat ik nog maar twee weken hier had, en toen kwamen er uiteraard duizenden dingen in mijn hoofd op die ik nog gedaan moet hebben hier.
Ben dus hard aan de slag gegaan.

Vorige week dinsdag eerst weer les gegeven in Prison, ging weer lekker. Hebben ze een soort toets gegeven, en ze gaan met sprongen vooruit, heerlijk om te zien.
Vervolgens naar Soppo Market geweest waar ik me uiteraard niet kon inhouden en (weer) een jurk en sieraden heb gekocht.
Heb overigens voor heelveel mensen ook geweldige souvenirtjes gekocht!

Woensdag zelf een nieuw project gestart..superspannend! We hadden een weeshuis bezorgd dat letterlijk niks had,en waar kinderen met zijn drieen op een oud, vuil matrasje lagen.Dat was verschrikkelijk om te zien. Daar moest dus snel iets gebeuren. We hebben daar nu een farming project opgezet.Houdt in dat ze hun eigen groenten en kippenboerderijtje gaan runnen, zodat er altijd geld binnen komt.

Afgelopen zaterdag metProphet op de motor naar Ekona, Muyuka en Tiko geweest. Hebben daar de rubberplantages gezien,heel gaaf, grote boomgaarden met aan elke boom een bakje waar de rubber instroomt.
Hebben ook heel Prophets familie ontmoet, en bij zijn zus gegeten(peper peper peper!Mijn ogen traanden er gewoon van!) Was wel erg lekker.

Zondag door Tole Theeplantages naar Limbe gelopen. Bergwandeling van 4 uur in 35 graden, zwaaaar maar verschrikkelijk mooi! Lekker in Limbe gegeten en weer teruggegaan.
Op de terugweg, zoekende naar een taxi,komt er een kerel naar jaap toe die vraagt:
Can you please ask her if she wants to marry me? I love her so much!
Waarop Jaap de kerel probeert af te wimpelen door te zeggen: Yeah, we all want to marry her.
Waarop de kerel vervolgens zich letterlijk de haren uit zijn hoofd trekt en begint te roepen: You want to marry her to?? No no no no not possible!!
Gelukkig reed de taxi daarna weg. Nog wel de hele rit erom gelachen, briljant.

Vandaag naar Kumba gereden met Prophet en Lake Kumba gezien.Niet normaal mooi,ongeveer honderd foto's gemaakt.

Dit weekend naar Kribi, superbenieuwd.

Mijn tegoed is weer bijna op, maar ik hou jullie op de hoogte!

Dikke kus,
Licia xxxxx





  • 06 Juni 2012 - 16:36

    Mam:

    Hee Lieske, ik lig helemaal in een deuk zeg, zie het voor mij, die wanhopige man: you want to marry her too????? Haha.... Goh, dat zal wel wennen zijn als je terug in Nederland bent, de mannen hier zijn zo "vurig" niet over het algemeen ;-)
    Super van jullie, dat nieuwe project in het weeshuis! Jammer dat je er niet zoveel meer van mee zult maken, nog anderhalve week.... Maar je zult het via de FB pagina van LiveBuild nog wel kunnen volgen, denk ik...
    Had nog graag wat gelezen over de kerkdienst die je met Madame hebt bijgewoond, misschien een volgende keer? Dat zal dan ook wel je laatste reisverslag worden.... Gek, de tijd is snel gegaan, maar nu het nog maar kort duurt voordat je terugkomt, staat ie opeens stil, lijkt het wel...... We kunnen bijna niet wachten op je verhalen en foto's!
    Heel veel plezier komend weekend nog in Kribi, en vergeet niet goed afscheid te nemen van iedereen daar volgende week! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Mam

  • 06 Juni 2012 - 17:04

    Jack Vermonden:

    Ha die Licia,
    Nou zeg wat jij daar allemaal in zo'n korte tijd mee mag maken is ongelooflijk. Dat maaak ik in heel mijn leven niet mee, maar ik durf dan ook die enorme stap niet te maken.
    Hoe was het met je aanbidders in de prison? Wel leuk om mee te maken dat ze je daar ten Huwelijk hebben gevraagd. Je moet het enorm naar je zin hebben daar want anders kwam je er niet kortgeleden achter dat je nog zoveel wilde zien. Nu moet je alles in een razende tempo afwerken om e.e.a. nog te zien. Héél goed van dat project in het weeshuis, daar kunnen wij hier bijna niet aan denken dat het er zo aan toe gaat. Triest eigenlijk als je ziet hoe relatief goed wij het hier hebben en dat daar de mensen gewoon met zijn drieën op een matrasje liggen. Waarom is het allemaal niet eerlijker verdeeld in de wereld.
    Je hebt ook nog flink afgezien met je bergwandeling van een paar uur, maar dat is alvast een goede training voor de vierdaagse hier.
    Het is nu nog maar heel kort dat je daar bent en waar ik nu zo nieuwsgierig in ben is wat nu het mooiste is wat je daar gezien hebt, en waar je het meest van onder de indruk bent geweest in de tijd dat je daar bent geweest.
    Ga je nog een keertje terug daar naar toe?
    Nou Licia, het gaat je goed daar in Kameroen, geniet nog even die korte tijd dat je er bent, en dan kun je binnenkort weer in de armen van je moeder vallen.
    Het is reuze leuk geweest om je verhalen te lezen met daarin alles wat je meegemaakt hebt. Ik zal het gaan missen.
    Het gaat je goed en iedereen is trots op je.
    Groetjes
    Jack

  • 07 Juni 2012 - 08:51

    Ruud Backelandt:

    Geweldig wat je daar allemaal meemaamkt en doet Licia, op die malarie na dan. Niet te snal JA zeggen he als ze je een vrrag stellen! Veel plezier nog de komende weken. Groeten Ruud

  • 07 Juni 2012 - 14:21

    Willy Polling:

    O_o, ongelooflijk wat je daar allemaal meemaakt lieverd!!! Je hebt heel wat harten op hol gebracht daar en je doet zo veel ontzettend goeds daar!! En god, op een motor naar rubberplantages.....Dingen die wij alleen maar op tv zien hier. Ik verwacht heeeel veeel foto's te zien!!!
    Hele dikke knuffel
    Willy

  • 07 Juni 2012 - 16:00

    Karin:

    Hoi dieLies,

    Hopelijk gaat dat lukken in het weeshuis, echt erg als je zo iets leest! Hopelijk krijgen ze door wat inkomsten een beter leven.Nou meisje, nog een ruime week en dan ben je weer terug in ons kleine landje, zal erg blij zijn je weer te zien! Ben voorzichtig die laatste tijd en tot snel. xxxxxxxxxxxxxxxxx Kaat, ende rest.

  • 07 Juni 2012 - 16:00

    Karin:

    Hoi dieLies,

    Hopelijk gaat dat lukken in het weeshuis, echt erg als je zo iets leest! Hopelijk krijgen ze door wat inkomsten een beter leven.Nou meisje, nog een ruime week en dan ben je weer terug in ons kleine landje, zal erg blij zijn je weer te zien! Ben voorzichtig die laatste tijd en tot snel. xxxxxxxxxxxxxxxxx Kaat, ende rest.

  • 17 Juni 2012 - 07:47

    Pauline:

    Hai lieve Licia,

    Zelf zit ik nog op Corsica maar ik heb net toch je laatste berichtjes gelezen, geweldig wat jij daar allemaal hebt gezien en meegemaakt. En wat leuk om te lezen over de projecten.
    Wat ik heel bijzonder vind is dat jullie zo snel kunnen reageren op situaties en er ook direct iets aan doen waar mogelijk.
    Binnenkort wat afspreken wanneer je tijd hebt. Ik wil graag alles horen.
    Ik ben wel blij dat je veilig thuis bent gekomen. Tot gauw!

    XXX Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Licia

Hoi! Vanaf 21 april verblijf ik twee maanden in Kameroen om daar voor Livebuild vrijwilligerswerk te doen. Mijn doel is om om mee te helpen om de wereld weer een klein beetje beter te maken, en te helpen waar dat kan, zoals in Kameroen.

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 13944

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 16 Juni 2012

Little Africa

Landen bezocht: