Toeter - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu Toeter - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu

Toeter

Door: liciadam

Blijf op de hoogte en volg Licia

15 Mei 2012 | Kameroen, Buéa

Helleu daar!

Alweer een reisverslag vandaag.
Heb alweer een hoop te vertellen!!

Vrijdag was het dus Bob Marleydag, kon helaas niet meer naar Limbe, maar ben 's avonds lekker naar een concert geweest met Dorien. Was keivet, op een groot grasveld met allemaal bomen, veel rasta's en live muziek(allemaal Bob uiteraard).

De dag erop heerlijk niks gedaan(op mijn was na dan).

Helaas moesten we zondag Denise naar het ziekenhuis brengen ivb met malaria, en gaat ze morgen of overmorgen terug naar Nederland..
Wat betekent dat ik in mijn eentje overblijf. Nouja Dorien is er nog wel, maar die zit op een ander project en Jaap die komt maar die zit ook op een ander project. Maarja, in principe ook wel weer een uitdaging!

Oh oh oh de manier van dansen onder de jongeren moet ik ook even uitleggen hoor, het is zo hilarisch, in Nederland zouden we het gewoon porno noemen.
De meid gaat met haar kont naar achter staan tegen de heer aan, en begint vervolgens rond te draaien en te beuken en te springen. Ze gaan echt heeeelemaal los, zo lachen. Dorien en ik lagen helemaal plat van het lachen, mij niet gezien dat ik dat ga doen!

Maargoed.
Jullie vragen je vast af waar de titel van mijn blog op slaat.
Als je hier een straatbeeld moet schetsen, zit ie vol met langs elkaar heenscheurende, uit elkaar vallende gele taxi's. En die toeteren dus echt contstant. Toeteren heeft hier ook 20000 betekenissen. Even een greep uit de 20000:

1. Flikker op
2. Zoek je een taxi?
3. Toeter x2: stap maar in
4. Ik kom eraan
5. Ik wacht wel even
6. Heu jou ken ik!!
7. Hoeveel ga je betalen?
8. Lekkerding!

Ze toeteren hier ook echt non stop, er is nooit stilte op straat, zo bizar.

Maargoed.
Veel mensen vragen zich af wat de projecten die ik doe nou eigenlijk inhouden.
Dus bij deze een korte omschrijving van de projecten doe.

Maandag&Dinsdag:
- Enviromental Education at Primary School. Houdt in: milieulessen geven op de basisschool, superleuk! De kindjes reageren heel tof, en doen keienthousiast mee.
En op Dinsdagochtend ook naar de gevangenis(voor uitleg zie vrijdag!)

Woensdag&Donderdag
-RUWDEC Rural Women organisatie. Samen werken aan projecten om vrouwen te helpen hun eigen bedrijfje op te richten,zodat ze niet afhankelijk zijn van het inkomen van de man. Daarnaast doen we ook projecten voor weesjes.

Vrijdag
Buea Central Prison Project.
Analfabetisme tegengaan in de gevangenis. Bijna 70% van alle gevangenen kunnen niet lezen of schrijven. Wij leren ze dat door middel van lessen en activiteiten. Mijn favoriete project, omdat de inmates zo dankbaar zijn en zo graag meewerken.

Al met al een druk, maar supertof programma dus!

Nu ga ik wel even stoppen met schrijven, want mijn internet is bijna op haha.

Dikke kus in elk geval, en tot snel!

Xxxxx Licia

• 15 Mei 2012 - 11:18

Mam:

Heerlijk om te lezen weer Lies, en hoewel we zojuist via Fabebook uitgebreid contact hebben gehad wil ik je toch ook nog even op deze manier laten weten dat we heel trots op je zijn, en dat wij hier in het koude en regenachtige Nederland elke keer weer r vol verwachting uitzien naar een nieuw reisverslag! Enne, ga maar niet te vaak dansen daar ;-) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx x 1000
    Mam

• 15 Mei 2012 - 12:36

Jack Vermonden:

Wat een ervaringen allemaal Lycia. Je maakt heel wat mee. En wat een druk programma, je bent daar niet voor niets als ik dat zo allemaal lees.
    Wel jammer dat je collega naar huis moet zeg, maar goed dat is weer een nieuwe uitdaging bij je uitdaging.
    Je doet een dot levenservaring op en veel mensen kunnen trots op je zijn hoor. En als al die taxi's toeteren als jij de straat oversteekt dan weet jij wel waarom,... misschien wel omdat ze dan een dansje willen wagen, wie weet. Veel succes en plezier daar met het vele goede werk wat je daar doet.

Groetjes Jack Vermonden

• 15 Mei 2012 - 13:00

Guust:

Hoi Lies,

Mooi reisverslag weer. Ik ben ervan overtuigd dat je je draai helemaal gevonden hebt in Kameroen. Dit is toch wel een omgeving waarin jij je prettig voelt. Ook je omschrijving van de locale "dirty dancing" vond ik erg interessant, hoewel ik dan toch van mening ben dat onze missionarissen in het bijbrengen van normen en waarden indertijd hier wel wat steekjes hebben laten vallen hoor...
    Ook leuk dat je ons een inzicht hebt kunnen geven in de primaire omgangsvormen in het kameroenese verkeer. Het maakt het allemaal wat levendiger en frivoler.
    Goed ook om te lezen dat je zeer waardevol werk verricht op primary school en prison. Ik vind het ook goed hoe je Denise hebt opgevangen en begeleid. Klasse!
    Nou, vanuit het winterse Breda wens ik je nog een fijne tijd toe. Pas goed op jezelf en ik zie weer uit naar je volgende reisverslag.

Liefs,
    Guust

• 16 Mei 2012 - 08:13

Pauline:

Hai Licia,

Ben steeds weer benieuwd naar jouw reisverslagen en kijk uit naar alle leuke en mooie dingen die je meemaakt.
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt en dat je je zo thuis voelt daar.
    Dikke x Pauline

• 19 Mei 2012 - 13:23

Pnouws:

vind dit wel erg goed dat je dit doet gr pietje