Eerste post!! - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu Eerste post!! - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu

Eerste post!!

Door: liciadam

Blijf op de hoogte en volg Licia

27 April 2012 | Kameroen, Buéa

Jaa, eindelijk internet!
Okee, laat ik maar beginnen met te vertellen hoe verpletterend en geweldig Afrika is! Ik ben echt helemaal verbijsterd. Het is zo ontzettend tegengesteld allemaal. Mooie huizen, houten krotjes. Restaurantjes, straatbarbecues met vlees en vis. Kleine winkeltjes, marktjes. Alles is zo verschillend. Overal waar we lopen worden we nageroepen met ' la blanche, of white men!. Zo bizar, we zijn echt een attractie.

Dus, even wat hoogtepuntjes.
Eergisteren zijn we gaan kennis maken bij al onze projecten. Allemaal supertoffe en enthousiaste mensen.

Het huisje en de vrouw bij wie we verblijven zijn allebei onwijs bijzonder. Het huisje is in zijn geheel gemaakt van hout, en ze hebben buiten een soort barbecuekeukentje. De vrouw, genaamd Madame, is heel lief, en ze wil ons alles heel graag naar de zin maken. If you are happy, I am happy, is haar motto
Ze noemt ons haar dochters. Als we 's avonds terugkomen van het werken, roept ze heel blij: my daughters are home! Ze is echt heel lief.

Het eten is echt heerlijk. Yams, ripe plantage, spinage couscous, rijst, vis en kip is hier de standaard.

De stad Buea is bizar. Overal rijden taxi's (voor 30 cent rijd ie je de hele stad door), en bike's. Alles is krakkemikkig en het valt allemaal bijna in elkaar, maar het is zo gaaf. We worden naar ons huis gebracht op een bike(met z'n vieren op motor is doodnormaal hier!). Racend over stoffige zandweggetjes met z'n vieren op een bouwvallige motor. Maar het is allemaal zo mooi en tof.

Ik moet er wel een beetje een einde aan breien, want Denise wil ook nog even posten en we hebben maar beperkt internet. Dus, bijgevoegd wat foto's , en tot snel!

O, en een important note: als jullie mij smsen betaal je niks extra's! Haha (:

Xxxxxx from Cameroon!

  • 26 April 2012 - 11:45

    Falco Van Der Harst:

    Klinkt heel erg leuk :).
    Wat hebben jullie allemaal al gedaan daar. Qua werk enzo. En de temperatuur is ook niet mis zie ik. Hier moeten we het doen met 14 graden :P. Hopelijk kom je lekker bruin thuis. White Girl ;). In ieder geval klinkt heel leuk en ik popel om meer te horen :)

  • 26 April 2012 - 12:04

    Mieke Backelandt:

    Wat leuk om te lezen, en wat zijn wij ontzettend blij dat het allemaal zo goed gaat daar! Post zo gauw je kans hebt ook maar eens wat over de projecten, daar zijn we erg nieuwsgierig naar natuurlijk. En ik hoop dat je inmiddels ook beltegoed hebt kunnen kopen, zodat we weer eens telefonisch contact kunnen hebben. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Mam

  • 26 April 2012 - 12:23

    Jack Vermonden:

    Hoi Licia, je klinkt in ieder geval erg enthousiast. Je doet goed werk daar voor de maatschappij, petje af hoor.
    Geniet ervan en je doet zo wie zo ontzettend veel levenservaring op. Je zult in ieder geval wel veel verschillen opmerken met de westerse cultuur hier. Ik vind het leuk om hier te volgen hoe het je allemaal afgaat en wat je allemaal tegenkomt. Dus ik zou zeggen; hou ons zoveel mogelijk op de hoogte.

    Groetjes en veel levenswijsheid daar!
    Jack Vermonden

  • 26 April 2012 - 13:19

    Willy Polling:

    Ik had al wat getyped, maar ik ben het al weer kwijt....Ik had al goosebumps voordat ik de eerste regel had gelezen!!! Geweldig om dit te lezen!!

  • 26 April 2012 - 17:51

    Carla Roks:

    Hoi Licia,
    Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat de Madame zo goed voor je zorgt!
    En wat leuk en goed heb je het geschreven! Geniet er maar goed van daar op je grote avontuur!
    Groetjes Carla

  • 26 April 2012 - 18:28

    Dianne Backelandt:

    Hoi Licia,
    wat fantastisch dat je dit onderneemt en wat een geweldige ervaringen. De tegenstellingen zijn inderdaad erg indrukwekkend. Fijn dat Madame een beetje op jullie past. Zul je ook wel nodig hebben af en toe.
    Leer van alle ervaringen en levenswijsheid die je nu opdoet. Maar vooral geniet ervan!!!!
    Liefs van Daan, Hidde, Jurre en Dianne

  • 26 April 2012 - 18:35

    Louis Dam:

    Hoi Lies.
    Wat een geweldig verhaal,hoop wel dat je nog iets van je projecten gaat posten.
    Zijn we wel heel benieuwd naar. Heb je net proberen te bellen maar kreeg voicemail.
    Love u xxxxxxxx

  • 27 April 2012 - 17:43

    Coby Dam:

    Ha die licia
    geweldig he de afrikaanse mensen
    ik weet precies hoe je je voelt
    zelfs als ik dit lees krijg ik weer een beetje heimwee naar tanzania en kenia
    je had me dus jammer genoeg niet nodig om je koffer te dragen
    veel liefs en geniet er met volle teugen van

    groetjes rene en coby

  • 29 April 2012 - 07:23

    Pauline:

    Hallo lieve Licia,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Het lijkt me echt een geweldige ervaring zo in een totaal andere cultuur te belanden.
    Ik ben blij dat ik je gisteravond live heb gesproken en zelf heb kunnen horen hoe enthousiast je bent over je avontuur.
    Het etentje met Guust en Mieke was gezellig en de open Lasagna van Arno was heel goed gelukt.
    Je krijgt de groetjes van Arno.
    Dikke x Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Licia

Hoi! Vanaf 21 april verblijf ik twee maanden in Kameroen om daar voor Livebuild vrijwilligerswerk te doen. Mijn doel is om om mee te helpen om de wereld weer een klein beetje beter te maken, en te helpen waar dat kan, zoals in Kameroen.

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 1125
Totaal aantal bezoekers 13941

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 16 Juni 2012

Little Africa

Landen bezocht: