Wauw - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu Wauw - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu

Wauw

Door: liciadam

Blijf op de hoogte en volg Licia

29 April 2012 | Kameroen, Buéa

Hello iedereen!
Weer even een berichtje van mij! Heb voor 30 cent(656 frank) een uurtje internet, dus even alles bijwerken.

De afgelopen twee nachten lekker in een hotelletje in Buea geslapen, gisteravond lekker met een biertje op het terras, en gisterochtend een pidginclass gehad(spreek het nu! Okee, een beetje maar..)

Gistermiddag op de Soppo Market geweest, en een enkellange blauwe Afrikaanse jurk gekocht!! En slippers. Blij mee (:
Het is wel bizar druk op die marktjes hier. Het ziet er van een afstandje uit als een mierennest, iedereen loopt door elkaar heen, en op elke vierkante meter staan vier mensen. Op zo'n markt kun je ook letterlijk ALLES kopen, van vlees tot jurkjes tot schoenen tot nagellakjes tot messen, haha. Alles wat je nodig hebt is daar te vinden. Keileuk dus.

Vrijdag in de Buea Central Prison geweest voor de spellingslessen aan immates. Superheftig, vooral omdat het een mannengevangenis blijkt te zijn! Nou, dan voel je je echt kleintjes, als je tussen die enorme immates doorwandeld. Maar ze waarderen de lessen echt enorm, superleuk.
Er kwam een immate naar me toe om te vertellen dat hij me het mooiste meisje vond dat hij ooit had gezien, hahaha, supergrappig (:
Volgende week weer terug, en dan zelf les geven.. spannend!

'S middags kindjes lesgegeven in spelling en rekenen. Geweldige kindjes, ze wilden steeds moeilijkere opdrachten omdat ze zoveel mogelijk wilden leren. What a difference als je naar de nederlandse jeugd van 7 tot 11 kijkt.
Aan het einde een enorme grouphug gekregen en groepsfoto gemaakt(ga proberen hem bij te voegen maar het internet is zooo langzaam)!
Volgende week weer!

Dus, al met al, is de eerste week zeer geslaagd :)

Nu ga ik nog proberen om wat foto's te uploaden(hangt er vanaf of het internet dat kan), en strakjes terug naar Lysoka.

Dat was het dan voor nu.

Dikke knuffel vanuit het bloedhete Kameroen!

XxxxLicia


  • 29 April 2012 - 12:40

    Mieke Backelandt:

    Inderdaad heftig, zo'n gevangenis zal ook wel heeeeel anders zijn dan hier in Nederland... Ik hoop wel dat jullie goed beschermd worden!!! Goed om te horen dat de gevangenen belangstelling hebben voor de lessen. En wat leuk dat de jonge kinderen zo'n drive hebben! Dat moet je wel een goed gevoel geven. De foto is overigens niet zichtbaar, ik vrees dat het niet gelukt is om die te uploaden. Maar goed, we moeten ook iets bewaren tot je weer thuis bent natuurlijk ;-) Love you! Mama

  • 29 April 2012 - 13:09

    Guust:

    Hoi Licia,
    Wat geweldig dat het je zo goed bevalt in Kameroen. Ik vind het ook heel knap van je dat je je zo snel in een totaal andere wereld thuis kan voelen. Dat is echt een kwaliteit die jij in huis hebt. De wereld ligt dus aan je voeten Globetrotter! Het zal je vast ook een heel goed gevoel geven dat je ook werkelijk een zinvolle ondersteuning biedt aan het leven van de mensen daar. Ik vind het ook heel moedig van je om in de gevangenis de gedetineerden les te geven. En wat zal het leuk, maar zeker ook dankbaar werk zijn om de plaatselijke lagere schooljeugd les te geven. Vooral omdat ze zo leergierig zijn en graag vooruit willen. Ik hoop overigens snel een foto van je te zien in je afrikaanse gewaad. Wat voor bier wordt er in Buea trouwens gedronken? Geen witbier verwacht ik. Ik ben ook erg benieuwd naar je pidginengels. Lijkt me heel bijzonder om te horen.
    Tot slot wil ik je zeggen dat ik trots op je ben en dat ik uitzie naar je volgende reisverslag.

    Liefs,
    Guust

  • 29 April 2012 - 13:35

    Ruud Backelandt:

    Nou Licia, dat ziet er nogal uit als een ontdekkingsreis. Wel heftig in zo'n gevangenis overigens. Volgende week veel plezier met les geven en geniet ervan en pas goed op jezelf.

    Groeten Ruud

  • 29 April 2012 - 15:17

    Willy Polling:

    Gosh, ik blijf het zeggen Licia, wat ontzettend geweldig alles wat je nu al gedaan en meegemaakt hebt! En hoe heerlijk dat we hier nu een beetje kunnen meegenieten van je verhalen. Ik zie uit naar de foto's.
    Dikke knuffel, Willy

  • 30 April 2012 - 06:21

    Louis Dam:

    Hoi Lies. Blij te horen dta het je zo goed gaat. Ik hoop alleen wel dat je blijft beseffen dat die inmates daar met een reden zitten. En over dat mooiste meisje, zo grappig is dat niet hoor, heb ik altijd al gezegd.
    mis je xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Licia

Hoi! Vanaf 21 april verblijf ik twee maanden in Kameroen om daar voor Livebuild vrijwilligerswerk te doen. Mijn doel is om om mee te helpen om de wereld weer een klein beetje beter te maken, en te helpen waar dat kan, zoals in Kameroen.

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 13944

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 16 Juni 2012

Little Africa

Landen bezocht: