Prison - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu Prison - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu

Prison

Door: liciadam

Blijf op de hoogte en volg Licia

01 Mei 2012 | Kameroen, Buéa

Okee, dus vandaag is een nationale feestdag (labourday, de dag voor de arbeiders), dus we waren vroeg klaar!
Even snel naar het internetcafe gegaan om onze laatste kredits te spenderen (:

Vanmorgen weer in de gevangenis geweest. Was weer enorm interessant.

Er komt een immate naar me toe die zegt:
ik vind het geweldig dat je hier komt lesgeven op zo'n jonge leeftijd, ik heb echt respect voor jou. vervolgens verteld hij me dat hij 27 jaar is, en twee prachtige dochters van 5 en 3(Liah en Erica) heeft, en laat hij een foto van zijn vrouw zien: I'm so proud of them and I miss them so much.
Boem, bijna in tranen.
Wat een geweldige man was dat, hij vertelde ook dat hij als hij vrij zou komen hij hun zijn reden om te leven vond, en om op het rechte pad te blijven. Dat zijn de dingen waar we dit project voor doen.

Gistermiddag met denise dat ene spel gespeeld waarbij je met een voetbal elkaars waterfles om moet gooien. We begonnen met zijn tweeen, en na 10 minuten kwamen bijna alle kinderen uit Lysoka meedoen!
We begonnen om een uurtje of 3, en na het avondeten waren ze het nog steeds aan het spelen.
Nieuwe hype gezet (:

We beginnen hier nu echt vrienden te maken, superleuk!
Mensen nodigen ons uit om te komen eten, of gewoon eens gezellig langs te komen.

Foto's uploaden gaat helaas niet in het internetcafe waar we nu zijn, daar is het internet te langzaam voor maar zodra onze kredits hier op zijn gaan we op zoek naar een nieuwe.

Voor nu was dit het,

XxxxxxxLicia


  • 01 Mei 2012 - 13:56

    Mam:

    Wederom geweldig leuk om te lezen! Fijn dat je je zo thuis voelt daar. Hoewel...... straks wil je nog daar blijven ;-) Van de week komt opa even langs om jouw reisverslagen te lezen, ik zal dan samen met hem een reactie opstellen (kan hij zeggen wat hij schrijven wil, zal ik typen ;-) ) Love you!!!!! xxxx

  • 01 Mei 2012 - 20:54

    Karin:

    Hoi lieve Lies, wat heb jij al veel gezien en beleefd in die korte tijd dat je daar bent, nogmaals, ik ben heel trots op jou. Geniet ervan, super om je ervaringen te lezen! Love you en een dikke kus van ons allemaal. Kaat, Corné, Rutger, Sander en Maud.

  • 02 Mei 2012 - 12:37

    Rutger Hagens:

    hoi licia,
    ik ben blij dat je het zo naar je zin heb in Kameroen! En als ik lees over die man in de gevangenis en die kinderen die wel 3 uur dat voetbalspel spelen merk ik dat je het ook heel goed doet en de mensen daar heel blij maken. Zowel de kinderen als de volwassenen. Echt super!Ik ben echtheel trots op je.

    xxx Rutger

  • 03 Mei 2012 - 19:05

    Louis Dam:

    Hoi lieffie, ik ben zo trots op je.
    Ik zou graag in het weekend een biertje met je komen doen daar op het terras haha.love u xxx
    Louis Yvonne

  • 07 Mei 2012 - 18:25

    Opa:

    Lieve Lies.
    Ik vind het hartstikke fijn dat het je zo goed gaat. Ik heb alle reisverslagen gezien. Misschien had ik toch niet zo bezorgd hoeven zijn ;-) Ik lees wel dat je ook gewoon lekker eet en zo. Dat die mensen daar zo leuk doen, dat ligt ook aan jou! Want je bent altijd al enthousiast geweest. Met opa gaat het goed, met Riet ook. Vele groeten van Riet en van opa. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx1000

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Licia

Hoi! Vanaf 21 april verblijf ik twee maanden in Kameroen om daar voor Livebuild vrijwilligerswerk te doen. Mijn doel is om om mee te helpen om de wereld weer een klein beetje beter te maken, en te helpen waar dat kan, zoals in Kameroen.

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 13952

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 16 Juni 2012

Little Africa

Landen bezocht: