Bob Marley Day - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu Bob Marley Day - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Licia Dam - WaarBenJij.nu

Bob Marley Day

Door: liciadam

Blijf op de hoogte en volg Licia

11 Mei 2012 | Kameroen, Buéa

Hello, long time no see!(or spoke)

Oh oh oh wat is dit land fantastisch. En wat heb ik een boel te vertellen!

Te beginnen met afgelopen zaterdag. De dochter van Madam gaat trouwen, en zaterdag mochten we de traditional wedding party bijwonen! Zo vet, met allemaal traditionele zang en dans en gewoonten enzo, superveel mensen, en een heel buffet met traditionele gerechten(hierover straks meer, heb bizarre dingen gegeten!!)
Werd op de party zelf ook gelijk twee keer ten huwelijk gevraagd. De heren werden zo enthousiast dat ze bijna gingen vechten. En tot overmaat van ramp kwamen de moeder en de zus een van de heren steunen, en zijn moeder begon de andere vent te slaan! Dat moment vond ik een mooie tijd om mijn tas te pakken, naar Buea te gaan en te gaan stappen.

Deze week waren ook de University games!Dat houdt in dat alle 19 universiteiten van kameroen naar Buea komen om sportwedstrijden te spelen, maar het is gewoon een enorm festival met dans en muziek en alles erop en eraan. Suuupervet dus.Heel veel gedaan, en onwijs genoten.

Vandaag is het Bob Marley dag hier! Iedereen(bijna iedereen dan) viert feest, en Bob Marleymuziek enzo.
Ik ga zo naar het strand bij Limbe om het te vieren!
Heb mijn witte broek met graffiti laten bespuiten en Bob's gezicht erop laten zetten met de kleuren van Jamaica.

Intussen al vet veel vrienden gemaakt hierzo. Superrelaxte mensen allemaal, heel tof.

Ik heb slakken gegeten! Ja echt waar, slakken van de barbecue! En het is niet te eten hahaha.

En ook een complete vis, in zn geheel met kop, staart en graten op je bord, en pulken maar! Iedereen eet hier toch met zijn handen dus dat maakt het alweer een stuk gemakkelijker. Maar je eet dus ook de kop leeg enzo, bizar, maar onwijs lekker! Met heel veel hete pepers enzo.
Madam gooit gerust 9 hele pepers in het eten, en eet het vervolgens met een stalen gezicht op.
Als ik negen pepers eet stijg ik denk ik op hoor!

Maar ik weet eigenlijk niet meer wat ik nu moet schrijven.. dus ik ga er weer mee stoppen.

Dikke kus en tot gauw!
Xxx Licia

  • 11 Mei 2012 - 09:48

    Guusje:

    waaauw lies! mannen die om je vechten, BAM. jaloeers

  • 11 Mei 2012 - 09:55

    Vief:

    Mannen die om je vechten en slakken eten!!! You go girl!!
    Heerlijk, ik geniet van je verhalen. xx

  • 11 Mei 2012 - 10:46

    Marijke:

    He Kanjer,

    Wat heb jij al een hoop meegemaakt en gedaan daar in dat o zo warme land.
    Geweldig om te lezen hoe je alles ervaart en volgens mij zo gemakkelijk onderneemt. Geniet er nog maar fijn van en ook ik ben weer benieuwd naar je volgend reisverslag. Groetjes van het hier zo natte Bavel en natuurlijk ook van je nichies en JW.
    Pas je goed op jezelf. Dikke kus

  • 11 Mei 2012 - 13:59

    Karin:

    Wat een hoop meegemaakt weer zeg! Grappig met die mannen die om je willen vechten,hopelijk was dat niet al te serieus, je trouwt met der tijd maar mooi in Nederland hoor, we kunnen je hier echt niet missen! En wat knap dat je alles eet wat de pot schaft, ik denk niet dat ik dat zou kunnen. Vanuit t koude
    Nederland de hartelijke groeten en 10000 kusjes. Love you, je tante en oom, neefjes en niichtje.

  • 11 Mei 2012 - 14:15

    Rutger:

    heey licia,
    wow!! jij eet in gehele vis. Je begint steeds meer op mij te lijken!!(haha) , maar ik durf niet alleen naar afrika zoals jij. nogmaals, echt heel knap van je! bij die party was er muziek en werd er als instrument toen een soort sambabal gebruikt met krabbenscharen?? (ik heb die wel eens gekocht in beekse bergen van afrikaanse mensen).
    groetjes Rutger

  • 11 Mei 2012 - 15:53

    Michelle:

    Hee Lies,
    ik lees nu pas je blog, maar wat ontzettend gaaf allemaal! Echt jaloersmakend. Hoe lang blijf je nog daar? Heb je al kamelen aangeboden gekregen ofzo als huwelijksgeschenk? :) Leuk dat je zo regelmatig wat schrijft. Gaat het voor de rest ook allemaal goed met je? xxxx Michelle -die van Daan weetjewel- (:

  • 11 Mei 2012 - 19:48

    Maud Hagens:

    hoi licia leuk om te horen wat je hebt meegemaakt ik mis je echt heel ergzo veel dat ik ELKE dag aan je denk.
    de twee maanden duren heel lang voor mij .
    love you
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmaud

  • 14 Mei 2012 - 11:02

    Willy Polling:

    Woah!!!! Het lijkt wel een film wat je allemaal verteld!!! Wat zul je genieten!!!!! Heerlijk om je verhalen te lezen!! En slakken......................
    Dikke knuffel!!!!

  • 14 Mei 2012 - 11:54

    Dianne Backelandt:

    Hoi Licia,
    wat maak je toch veel mee daar. Erg leuk om al je verhalen te lezen en hoe snel je daar je draai hebt gevonden. Bob Marley...ja daar was ik vroeger fan van. Lekkere swingende muziek. Daar word je blij van. Wat een griezelige dingen eet je allemaal. Doe ik je niet na.
    Pas goed op jezelf en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Groetjes van ons allemaal,
    Daan, Hidde Jurre en Dianne

  • 20 Mei 2012 - 14:55

    Licia Dam:

    Lieverds, wat leuk dat jullie allemaal zo enthousiast lezen en reageren! Hier geniet ik echt van! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Licia

Hoi! Vanaf 21 april verblijf ik twee maanden in Kameroen om daar voor Livebuild vrijwilligerswerk te doen. Mijn doel is om om mee te helpen om de wereld weer een klein beetje beter te maken, en te helpen waar dat kan, zoals in Kameroen.

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 13951

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 16 Juni 2012

Little Africa

Landen bezocht: